MQ.blogg.se

Allsvenskan Div. 3 Final

Publicerad 2012-11-20 23:16:21 i Allmänt,

Hufvudsta kom ju efter andra omgången i allsvenskan, till final. Verkligen jätteroligt eftersom att vi är ett av de två (?) lagen som bara har med ridskolehästar.
Jag och Kezo var sist ut i vanlig ordning, Framridningen var så liten att man inte fick galoppera där, vilket jag tyckte var ett väldigt märkligt upplägg men jaja, det var bara att köra. Tur att jag har en häst som lätt kommer igång. Framhoppningen gick galant. Jag brukar alltid klanta mig där för att jag tänker så mycket, men denna gång gick det väldigt bra. För första gången gick jag in på banan och kände mig kolugn. Rundan blev bra och rytmisk och jag hade en trevlig känsla hela banan. Vi fick två nedslag, vilket ett var mitt fel och ett var Kezos. Hade han lite högerställd på sista hindret och då petar han lätt. En tionde placering av fjorton, inte kanon men vi alla red bra och kunde åka hem med huvudet högt och vara stolta över våra insatser!

Känns som en väldigt bra erfarenhet för mig, att jag fick prova på att tävla med lite mer press än i vanligt fall, och känna att det inte rubbade tävlingsnerverna!
 
Nästa gång jag tävlar Kezo då ska han banne mig vara rakställd hela tiden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela