MQ.blogg.se

Lotta Björe träning

Publicerad 2012-11-20 23:37:50 i Allmänt,

Lotta Björe kommer till våran ridskola en gång per termin och har träningar för alla som rider i hoppgrupperna på fredagar.
Hon är helt fantastisk att rida för. Hon är pedagogisk, peppande, och man lär sig så himla mycket.
Lotta har som vana att klämma in så många hinder hon kan i vårt lilla 20x40 ridhus. Det är mycket Lydnad när hon kommer. Hoppa kan dom, men det är imellan hindrena som vi måste nöta.
Kezo hade stått nästan hela veckan eftersom att det var teorivecka i samband med att hon kom, så vi kan väl med underdrift säga att han var pigg.
Men jag kände mig väldigt fokuserad och bra i min ridning så träningen gick så bra som den kunde. Kezo var vild och tyckte att det var väldigt roligt, men jag var lugn och mjuk så tillslut så löd han min minsta vink.
Vi tränade på att hoppa utan stigbyglar oxå - väldigt nyttigt.
Det är sådant man aldrig tänker på att öva på, men det händer ju då och då att man tappar stigbyglarna på tävling, och då kan det vara bra att känna att man har balansen i sprången och rida på som vanligt.

Mycket bra träning och fick massor av beröm från Lotta. Fick mig att hitta massor med knappar på kezo!
 
Hade dock verkligen velat haf MQ på träningen. Tror vi hade fått massor med bra tips och råd.
Nu får vi hålla tummarna för att hon blir frisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela