MQ.blogg.se

En helt vanlig vecka

Publicerad 2013-02-18 09:58:55 i Allmänt,

Hoppningen på Salvador går fortfarande bra. Han har varit väldigt pigg nu i två veckor, och eftersom att vi denna vecka har teorivecka och alla hästar vilar, så kommer nästa hoppträning bli....intressant. haha. Salvador gillar fart har jag märkt. Men det är bara att öva på och jämt tänka " jämn galopp"
 
I fredags så provad jag rida dressyr på Solna med en ny sits grej. Perfect shoulder heter den, och ser ut som en väst man sätter på sig, som har som en korsett liknande del under brösten. Jag tyckte att den fungerade sådär. Jag vill ju få bak mina axlar, och jag kände att västen mest gav stöd i mellangärdet. Den kan nog fungera för folk som har andra sits fel, men jag skulle behöva mer stöd bak i ryggen.

När man har ridit på ett sätt väldigt länge så är det svårt att vänja av sig. Jag känner att mina muskler på framsidan av axlarna är mycket kortare än de på baksidan, och det gör det svårt för mig att behålla axlarna i en upprätt position. Men med massa träning så kommer det nog rätta till sig!

Min handställning har ju blivit betydligt bättre än hur den var för något år sedan, och det är otroligt skönt! lägger fortfarande omkull handen, men snart så!
 
Jag och Bernard, Klubbmästare 2012
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela