MQ.blogg.se

Practise makes perfect

Publicerad 2013-02-06 22:10:29 i Allmänt,

För första gången så kändes det faktiskt väldigt bra på Salvador! Fredagens träning gick över förväntan. Han var lite på, men istället för att backa honom så höll jag bara emot, och han hoppade kanonfint! Vi övade lite byten över bom också, vilket vi satte alla gånger utom en. Framsteg!

Ritade upp övningen, men eftersom att jag är så långt ifrån en datatekniker man kan komma så förstår jag inte hur jag ska få in den här. Men jag jobbar på det!
Dressyren har faktiskt gått rätt bra de senaste två veckorna. Jag känner själv att jag har fokuserat mycket på min egen position. Har rätat upp mig mycket bättre än tidigare, och då faller även andra bitar på plats! Får fortfarande lite problem när jag rider en häst som är stark, eftersom att jag är för svag i bålen för att hålla emot, men det är ett steg på vägen iallafall!
 
 
 
Och MQ har börjat gå på lektion igen, så jag är väldigt glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela