MQ.blogg.se

En herre med fart under hovarna

Publicerad 2013-01-14 09:45:20 i Allmänt,

Fredagens träning var mycket bättre. Vi hade övningar där det handlade om att rida på jämna galoppsprång, och kunna korta/länga utifrån "grundgaloppen."
Jättebra tänkte jag, Salvador lär väl bara braka igenom allt i sken. Men han skötte sig faktiskt hyffsat. På bommarna kunde jag rida på fyra jämna över alla tre bommar utan att han axelererade. Detta i höger varv, där han är svagast i sin galopp. Han stack inte förrän vi bytte varv. när vi hoppade kombinationen med ett avstånd på 17 m så gick han även där på fyra jämna, vilket inte hade gått förra veckan.

Men att jag nu har gått från MQ, som man var tvungen att rida fram till hindrena för att få henne att hoppa över huvudtaget, till Salvador som jag inte får rida fram alls på hinder, för då sticker han. Det är en stor omställning och det kommer ta tid innan jag vänjer mig. Ser jag ett avstånd så rider jag för det, men nu måste jag istället ha lite is i magen och låta honom sköta det,

Ikväll ska jag rida lite dressyr, och det ska bli himla roligt. Känns som att det var så längesen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela