MQ.blogg.se

Hoppning/Dressyr

Publicerad 2013-01-22 11:26:49 i Allmänt,

Fredagens hoppning på Salvador gick mycket bättre. Han har redan börjat lugna ner sig. Vi kunde travhoppa, vilket inte gick för två veckor sedan, och galopphoppa på lång distans utan att han accelererade. Kanon!
Vi hoppade en bana på tid, och sedan hoppade vi den igen och skulle träffa samma tid. Det gör man för att man ska träna på att ha en jämn rytm i banhoppningen. Det är med rytm är bland det viktigaste när det kommer till banhoppning. Har man en jämn galopp och en bra rytm så brukar det bli väldigt fina banor och man kommer sällan fel till hindrena.
Vi hade två sekunders skillnad mellan banorna. Han laddade på lite mer till andra, men det gör inte så mycket. Lär ju fortfarande känna honom och försöker hitta knapparna!
Red även dressyr på Salvador för en vecka sedan, och måste säga att jag imponerade lite på mig själv! Var väldigt bestämd med att jag skulle behålla min sits även om han blev stark och studsig och det gjorde jag, så tillslut blev han väldigt fin. Tror Salvador kommer lära mig mycket!
 
Fick även rida lite på MQ, för första gången på fem månader. Hon är fortfarande under igångsättning, och hon brallade som en tok! gullfian <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela