MQ.blogg.se

Ridövning!

Publicerad 2013-01-22 11:37:46 i Allmänt,

Här är ett tips på en ridövning som man kan använda sig av på alla nivåer, som kallas för "evighets banan"
Här får man öva på en viktig byggsten inom hoppnigen, Rytmen.
Detta lär även hästen att vänta på sin ryttare, eftersom att man kan rida olika vägar på den, så vet inte hästen vart den ska.  En mycket bra övning, eftersom att man kan använda den på olika nivåer utan att behöva bygga om!
Hittade övningen på Hippson, och såg även att Niclas Haking använde sig av den när jag praktiserade på fornboda. Han fick det självklart att se väldigt enkelt ut, även fast han red på en rätt svårriden hingst.
 
 
 
Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela