MQ.blogg.se

två steg bak kan bli ett steg fram

Publicerad 2013-01-07 09:49:41 i Allmänt,

Nu är det mer eller mindre bestämt - MQ kommer inte komma tillbaka till hoppningen. Hennes skada är alldeles för allvarlig och hon är fortfarande i rehabiliterings period.
Det är sådana här stunder man börjar fundera på varför man inte började spela pingis eller något annat onödigt, så man slipper fästa sig vid något.
Det är tyvärr baksidan med vår sport, att det ibland händer saker med hästarna som vi inte kan förutse. Det är så fruktansvärt tråkigt att det blev så här, jag och MQ hade verkligen skapat ett band och vi litade på varandra. USCH!
 
Men iallfall, jag måste gå vidare och försöka hitta det där lilla extra hos en annan häst, och jag hoppas innerligt att jag och min nya hopphäst Salvador Dali ska komma bra överrens!
 Salvador är en valack född 1999, och är en mycket fin hopphäst men är väldigt het. Linda, min hopptränare, kallar honom för stallets motorcross. Det bevisade han i fredags, när han hoppade för förstagången på ett helt år. Man kan väl beskriva hopplektionen som snabb och lite smått galen,

Det ska bli intressant att se hur det går när Salvador har lugnat ner sig lite, det är ju omöjligt att känna på det när han bara skenar över hinderna av glädje.
 
 
Jag har iallafall fått en väldigt fin hopphäst som ersättare, och nu längtar jag tills vi lär känna varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela