MQ.blogg.se

Min galna "illa" polle

Publicerad 2013-03-26 13:15:00 i Allmänt,

Hoppträningarna på Salvador har gått sådär. Han vilade en vecka då vi hade teorivecka, vilket resulterade i en skogstokig Salvador. Han har vart helt galen de senaste veckorna och näst intill oridbar. Han bara står och studsar och sedan sticker han. MEN, nu i fredags var han snäppet lugnare och vi hittade en jämnare galopp än de tidigare veckorna ( även fast det gick snäppet för fort)
Vi har iallafall anmält oss till vår första tävling. Vi ska stata 95 cm och 1m på Sollentuna. Lite skräckblandad längtan, Det ska bli roligt att tävla, och känna på hur han är på tävling. Men vi kan lika gärna slå ihjäl oss på kuppen. Hoppas att han håller sig någolunda lugn. Blir nog bra. Över hindrena tar vi oss ju, det är vägen dit som är lite svårare!
snygghästen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Denna blogg tar form under mitt projektarbete som jag utför på Realgymnasiet i Stockholm. I denna blogg så ska jag själv och läsare kunna följa min utveckling inom ridningen, speciellt då med min Tävlingskamrat, MQ. Jag kommer även att dela med mig lite om mina egna åsikter angående denna underbara häst-värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela